مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه محیط زیست هیچگونه رهاسازی گرگ در طبیعت انجام نداده است، گفت: اینکه واقعا گرگ به کودک سنقری حمله کرده هنوز تایید نهایی نشده است.
کد خبر: ۴۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 01 August 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،غلامحسین کاظمی، با اشاره به ماجرای حمله گرگ به کودک سنقری که در نهایت منجر به فوت او شد، اظهار کرد: اینکه حمله به کودک از سوی گرگ صورت گرفته باشد، هنوز تایید نهایی نشده است.

وی افزود: موضوع حمله گرگ به این کودک بر اساس گزارشات مردمی مطرح شده و همکاران ما در حال بررسی موضوع برای به دست آوردن نتیجه نهایی هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه یکسری شایعات و اتهامات به محیط زیست وارد و عنوان شده محیط زیست رهاسازی گرگ را در طبیعت انجام داده است، خاطرنشان 

کرد: این موارد را تکذیب می‌کنیم و هیچگونه رهاسازی گرگ توسط اداره کل محیط زیست در زیستگاه‌های استان صورت نگرفته است.

وی افزود: اگر شکایتی علیه ما مطرح و یا در نهایت حکمی هم صادر شود آن را به سازمان محیط زیست ارجاع خواهیم داد.

کاظمی ادامه داد: در استان کرمانشاه به تعداد کافی جمعیت گرگ داریم و نیازی به رهاسازی گرگ در محیط زیست وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که گرگ معمولا از انسان وحشت دارد و به مناطق مسکونی نزدیک نمی‌شود، مگر آنکه بسیار گرسنه باشد و طعمه پیدا نکند.

به گفته این مسئول، عامل دیگری که می‌توان گرگ را به نزدیک مناطق مسکونی بکشاند دخالت انسان و شکارچیان در طبیعت است، زیرا شکار اصلی گرگ حیواناتی از جمله خرگوش، گراز و ... است که متاسفانه توسط شکارچیان از بین می‌رود و باعث می‌شود گرگ سراغ چیزهای دیگر برود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین عامل برای جلوگیری از حوادث اینچنینی را مراقبت خود مردم و خانواده‌ها دانست و گفت: خانواده‌ها نباید در محیط طبیعی از کودکانشان غافل شوند.

کاظمی از لزوم بیمه کردن احشام و دام‌ها نیز توسط دامداران یاد کرد و ادامه داد: دامداران هم باید برای حفظ گله خود از حمله حیوانات وحشی مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورند.

  «متین بشیری» 27 تیر امسال زمانی که همراه خانواده اش در مزارع کشاورزی یکی از روستاهای سنقر و کلیایی به سر می‌برد، مورد حمله یک قلاده گرگ قرار گفت. 

این کودک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تحت درمان قرار داشت که متاسفانه به دلیل شدت جراحات درگذشت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار